Podstawowa Opieka Zdrowotna

Poradnia świadczy usługi w ramach Narodowego Funduszu Zdrowia 

Nasi specjaliści

lek. Małgorzata Konior
lek. Barbara Dobrzańska-Warzecha
lek. Piotr Kostyra
lek. Karolina Jurska 

Kiedy warto skorzystać?

Poradnia zajmuje się świadczeniem usług medycznych bezpłatnie na podstawie kontraktu z Narodowym Funduszem Zdrowia dla pacjentów, którzy dokonali wyboru naszego lekarza rodzinnego.

Zakres usług:

  • porady udziela przez lekarza rodzinnego/pierwszego kontaktu,
  • diagnostyka medyczna (badania laboratoryjne, RTG, USG, inne badania – w zakresie określonym przez Narodowy Fundusz Zdrowia),
  • skierowania na leczenie do poradni specjalistycznych, szpitala i sanatorium.

Jak zostać naszym pacjentem?

  • należy wypełnić deklarację wyboru lekarza,
  • formularz deklaracji wyboru można otrzymać w rejestracji,
  • Pacjent może wypełnić deklarację wyboru bezpośrednio w poradni przed realizacją wizyty.

 

 Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dn. 12.08.2020 r. w sprawie standardu organizacyjnego teleporady POZ (Dz. Ust. 2020, poz. 1395), wprowadza się standardy organizacyjne teleporady w ramach Podstawowej Opieki Zdrowotnej. 

Teleporady w ramach POZ:

Teleporady w NZOZ Novia Med w Chorzowie odbywają się telefonicznie. Potwierdzenie tożsamości Pacjenta odbywa się na podstawie danych wskazanych w dokumentacji medycznej lub deklaracji, np. nr PESEL, data urodzenia.
Termin i godzinę teleporady ustala się telefonicznie podczas rejestracji wizyty.
Personel rejestracji, po zebraniu wstępnego wywiadu epidemiologicznego ustala datę i godzinę teleporady. Wyznaczona godzina teleporady jest orientacyjna, jednak odbędzie się w wyznaczonym na teleporadę dniu, w godzinach pracy lekarza. W uzasadnionych przypadkach, po konsultacji telefonicznej z lekarzem, możliwa jest wizyta bezpośrednia w gabinecie lekarskim, z rozdziałem czasowym Pacjentów na ustaloną godzinę. 
Brak możliwości kontaktu z Pacjentem (poprzez podanie nieprawidłowego numeru telefonu lub nieodbierania telefonu) w ustalonym terminie telepordy powoduje anulowanie teleporady. 
W przypadku, gdy niezbędne z uwagi na stan zdrowia Pacjenta, świadczenie zdrowotne nie jest możliwe do zrealizowania w formie teleporady i musi odbyć się osobiście, okoliczność ta powinna być wcześniej ustalona przez lekarza w porozumieniu z Pacjentem lub jego opiekunem ustawowym. O miejscu i terminie osobistej wizyty w Przychodni decyduje lekarz w czasie teleporady. 

Pacjent ma prawo do zgłoszenia, w trakcie teleporady, woli osobistego kontaktu z właściwym personelem medycznym.

Uzyskanie e-recepty, e-skierowania, e-zlecenia na wyroby medyczne:

Uzyskanie e-recepty następuje podczas teleporady. Pacjent otrzymuje czterocyfrowy kod w celu realizacji recepty w aptece lub w formie wydruku informacyjnego, który uprawnia do realizacji recepty.

Pacjenci cierpiący na choroby przewlekłe i regularnie zażywający te same leki, którzy dostarczyli aktualną informację o zażywanych lekach od lekarza specjalisty mają możliwość po zgłoszeniu telefonicznym w rejestracji przychodni otrzymać e-receptę bez konieczności odbywania teleporady.

Możliwe jest także uzyskanie e-skierowania i e-zlecenia na wyroby medyczne. Skierowania na badania dodatkowe uzyskane w czasie teleporady  winny być odbierane przez pacjenta lub osobę upoważnioną.

Wizyty w punkcie pobrań: 

 Pacjent ma obowiązek wcześniejszej rezerwacji telefonicznej wizyty w punkcie pobrań / laboratorium. 

Środki bezpieczeństwa:

Po wejściu do budynku przychodni obowiązuje: ograniczenie liczbowe pacjentów, maseczka zakrywająca usta i nos pacjenta, dezynfekcja rąk przy wejściu. Osoby towarzyszące, opiekun, może być obecny tylko w przypadku wizyty osoby nieletniej bądź osoby niesamodzielnej.

 

Wskazuje się numery telefonów do rejestracji i poradni:

32 72 48 606   ;   kom. 660 740 797

 

 Aby dowiedzieć się jak założyć Internetowe Konto Pacjenta (IKP) przejdź do poniższego linku:

 https://pacjent.gov.pl/internetowe-konto-pacjenta

 

 

Umów się na wizytę
Dni przyjmowania pacjetów
Pon. Wt. Śr. Czw. Pt.

Aktualności

Nowe numery telefonów!

Nowe numery telefonów!

Szanowni Pacjenci,
informujemy, że nastąpiła zmiana numerów telefonicznych do Novia Med.
Wszystkie numery dla Pacjentów znajdziecie Państwo tutaj.

Nowa jakość w stomatologii

Nowa jakość w stomatologii

Dla komfortu naszych Pacjentów unowocześniliśmy nasz gabinet stomatologiczny, wyposażając go w nowy, wysokiej klasy unit stomatologiczny.
Zapraszamy.

Szybki testy antygenowy Covid-19

Szybki testy antygenowy Covid-19

Chcesz sprawdzić czy jesteś zdrowy? Czy nie zarażasz? Miałeś kontakt z osobą zarażoną Covid?
Wykonaj szybki testy antygenowy Covid-19. Wynik po 15 min.

Zobacz więcej

PORADNIE SPECJALISTYCZNE

Rejestracja telefoniczna:
32 72 48 606
660 740 797

CENTRUM
REHABILITACJI:

Rejestracja telefoniczna:
32 72 48 607 

GABINET STOMATOLOGICZNY

Rejestracja telefoniczna:
32 72 48 618

Noviamed Niepubliczny Zakład opieki Zdrowotnej - Logo

Kontakt

Rejestracja Online

Kontakt

Kontakt