Podstawowa Opieka Zdrowotna

Poradnia świadczy usługi w ramach Narodowego Funduszu Zdrowia 

Nasi specjaliści

lek. Małgorzata Konior
lek. Barbara Dobrzańska-Warzecha
lek. Piotr Kostyra
lek. Karolina Jurska 

Kiedy warto skorzystać?

Poradnia zajmuje się świadczeniem usług medycznych bezpłatnie na podstawie kontraktu z Narodowym Funduszem Zdrowia dla pacjentów, którzy dokonali wyboru naszego lekarza rodzinnego.

Zakres usług:

  • porady udziela przez lekarza rodzinnego/pierwszego kontaktu,
  • diagnostyka medyczna (badania laboratoryjne, RTG, USG, inne badania – w zakresie określonym przez Narodowy Fundusz Zdrowia),
  • skierowania na leczenie do poradni specjalistycznych, szpitala i sanatorium.

Jak zostać naszym pacjentem?

  • należy wypełnić deklarację wyboru lekarza,
  • formularz deklaracji wyboru można otrzymać w rejestracji,
  • Pacjent może wypełnić deklarację wyboru bezpośrednio w poradni przed realizacją wizyty.

 

 Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dn. 12.08.2020 r. w sprawie standardu organizacyjnego teleporady POZ (Dz. Ust. 2020, poz. 1395), wprowadza się standardy organizacyjne teleporady w ramach Podstawowej Opieki Zdrowotnej. 

Teleporady w ramach POZ:

Teleporady w NZOZ Novia Med w Chorzowie odbywają się telefonicznie. Potwierdzenie tożsamości Pacjenta odbywa się na podstawie danych wskazanych w dokumentacji medycznej lub deklaracji, np. nr PESEL, data urodzenia.
Termin i godzinę teleporady ustala się telefonicznie podczas rejestracji wizyty.
Personel rejestracji, po zebraniu wstępnego wywiadu epidemiologicznego ustala datę i godzinę teleporady. Wyznaczona godzina teleporady jest orientacyjna, jednak odbędzie się w wyznaczonym na teleporadę dniu, w godzinach pracy lekarza. W uzasadnionych przypadkach, po konsultacji telefonicznej z lekarzem, możliwa jest wizyta bezpośrednia w gabinecie lekarskim, z rozdziałem czasowym Pacjentów na ustaloną godzinę. 
Brak możliwości kontaktu z Pacjentem (poprzez podanie nieprawidłowego numeru telefonu lub nieodbierania telefonu) w ustalonym terminie telepordy powoduje anulowanie teleporady. 
W przypadku, gdy niezbędne z uwagi na stan zdrowia Pacjenta, świadczenie zdrowotne nie jest możliwe do zrealizowania w formie teleporady i musi odbyć się osobiście, okoliczność ta powinna być wcześniej ustalona przez lekarza w porozumieniu z Pacjentem lub jego opiekunem ustawowym. O miejscu i terminie osobistej wizyty w Przychodni decyduje lekarz w czasie teleporady. 

Pacjent ma prawo do zgłoszenia, w trakcie teleporady, woli osobistego kontaktu z właściwym personelem medycznym.

Uzyskanie e-recepty, e-skierowania, e-zlecenia na wyroby medyczne:

Uzyskanie e-recepty następuje podczas teleporady. Pacjent otrzymuje czterocyfrowy kod w celu realizacji recepty w aptece lub w formie wydruku informacyjnego, który uprawnia do realizacji recepty.

Pacjenci cierpiący na choroby przewlekłe i regularnie zażywający te same leki, którzy dostarczyli aktualną informację o zażywanych lekach od lekarza specjalisty mają możliwość po zgłoszeniu telefonicznym w rejestracji przychodni otrzymać e-receptę bez konieczności odbywania teleporady.

Możliwe jest także uzyskanie e-skierowania i e-zlecenia na wyroby medyczne. Skierowania na badania dodatkowe uzyskane w czasie teleporady  winny być odbierane przez pacjenta lub osobę upoważnioną.

Wizyty w punkcie pobrań: 

 Pacjent ma obowiązek wcześniejszej rezerwacji telefonicznej wizyty w punkcie pobrań / laboratorium. 

Środki bezpieczeństwa:

Po wejściu do budynku przychodni obowiązuje: ograniczenie liczbowe pacjentów, maseczka zakrywająca usta i nos pacjenta, dezynfekcja rąk przy wejściu. Osoby towarzyszące, opiekun, może być obecny tylko w przypadku wizyty osoby nieletniej bądź osoby niesamodzielnej.

 

Wskazuje się numery telefonów do rejestracji i poradni:

32 72 48 606   ;   kom. 660 740 797

 

 Aby dowiedzieć się jak założyć Internetowe Konto Pacjenta (IKP) przejdź do poniższego linku:

 https://pacjent.gov.pl/internetowe-konto-pacjenta

 

 

Umów się na wizytę
Dni przyjmowania pacjetów
Pon. Wt. Śr. Czw. Pt.

Aktualności

Szczepienie na grypę 2021/22

Szczepienie na grypę 2021/22

Zbliża się sezon grypowy!
Tutaj znajdziecie Państwo podstawowe informacje na temat szczepień przeciwko grypie w sezonie 2021/22.
U nas już można się zaszczepić !

Nowy lekarz w zespole!

Nowy lekarz w zespole!

Jest nam niezmiernie miło poinformować, że do naszego grona medycznego dołączył dr Krzysztof Blaska – urolog.
Tym samym zwiększamy dostępność dla naszych Pacjentów do poradni urologicznej.

Zmiana godzin pracy stomatologii

Zmiana godzin pracy stomatologii

W związku z okresem urlopowym nasz gabinet stomatologiczny czynny będzie w wybrane dni tygodnia. Zapraszamy do zapoznania się z harmonogramem pracy gabinetu. Przepraszamy za utrudnienia.

Zobacz więcej

PORADNIE SPECJALISTYCZNE

Rejestracja telefoniczna:
32 72 48 606
660 740 797

CENTRUM
REHABILITACJI:

Rejestracja telefoniczna:
32 72 48 607 

GABINET STOMATOLOGICZNY

Rejestracja telefoniczna:
32 72 48 618

Noviamed Niepubliczny Zakład opieki Zdrowotnej - Logo

Kontakt

Rejestracja Online

Kontakt

Kontakt